Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Gemensamma förvaltningen

Den gemensamma förvaltningen står för samordning, normering, effektivisering, expertis och planering. Organisationen ska stödja kärnverksamheten och erbjuda institutionerna stöd i utförandet av de administrativa uppgifterna. Den gemensamma förvaltningen har också ett ansvar för att säkerställa universitetets myndighetsfunktion.

Den gemensamma förvaltningen vid Göteborgs universitet organiseras i tre områden:

  • Verksamhetsstöd
  • Administrativt stöd
  • Infrastrukturstöd
     

Jämte dessa områden finns universitetsledningens stab. 

Hur gemensamma förvaltningen är organiserad

Sidansvarig: Webbredaktionen|Sidan uppdaterades: 2017-09-08
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?

Denna text är utskriven från följande webbsida:
http://humanrights.gu.se/omuniversitetet/organisation/gemensamma-forvaltningen/
Utskriftsdatum: 2017-09-23